Brzce ranní, rybníční dřepění :-)

28.07.2013 14:01

Zní to neuvěřitelně, aspoň pro toho kdo mě trošku zná, ale já jsem po oba víkendové dny natáčel budíka na 3:15 (pro milovníky hororu doporučuji film 3:15 zemřeš :-) . Vstával jsem tak brzy z jednoho prostého důvodu. V těch nechutných vedrech, se vážně nedá fotit ani v podvečer. Tak jsem ve čtyři ráno (na kole, ještě před rokem bych tomu nevěřil :-)  vyrazil směr Mutěnické rybníky, abych byl krátce po páté v krytu a mohl zachytit tu krásnou ranní atmosféru nad hladinou rybníka. Takové to kouzelné červené světlo bylo jen  v sobotu, dnes byl hic už od rána a nic takového se nekonalo :-( Bohužel se mi v tom nejlepším nedařilo přiblížit se k ptákům na rozumnou vzdálenost, ale i tak jsem pár fotek dokreslujících tu nádheru vyfotil...

Potápky malé se o své potomky starají příkladně....

Užovka obojková mi tiše proplula okolo fotovoru...

Měl jsem velké štěstí, že se mi v sobotu podařilo vyfotit naši poměrně vzácnou maličkou volavku Bukáčka malého. Tento duch rákosin prolézá obratně rákosovým porostem a zůstává velmi nenápadným. I mě, přestože jsem ho viděl do rákosiny zaletět, trvalo hodnou chvíli, než jsem ho uviděl...

A tady detail jeho dýkovitého zobáku.

Další miniaturní volavečkou, na kterou jsem měl štěstí naopak dnes, byla Volavka stříbřitá. Hned čtveřice těchto krasotinek se mi po páté ranní producírovala před krytem. Bohužel mi je záhy vyplašila střelba, tak mám jen pár fotek ještě bez světla, ale s atmosférou rodícího se nového dne.

Hodně jsem se také věnoval focení rákosníků, kteří se z vody fotí o mnoho snadněji, jako ze břehu. Nejdříve tedy Rákosník velký, neúnavný zpěvák a náš největší rákosník vůbec.

Fotil jsem i Rákosníka proužkovaného, ale byl ve stínu a na sluníčku se mu moc nechtělo...

Posledním druhem byl Rákosník obecný, pozoroval jsem pár při dokrmování mladých. Byl to frmol, moc fotit se nedalo, ale užíval jsem si to bezprostřední pozorování, kdy je člověk prakticky na dosah, ale přesto neviděn...

No a něco miloučkého a ošklivého na závěr. Mladičká potápka malá :-)