Chřástal kam se podíváš...

09.08.2013 15:18

Dovolená se mi nachýlila ke konci a já jsem si její poslední dny okořenil ranním vstáváním, byciklováním a následným focením na rybnících. Našel jsem si krásné místečko, kde se mi před krytem promenádovali dva chřástali malí a jeden chřástal vodní. Bylo úžasné sledovat tyto jindy přísně skryté obyvatele rákosí, jak mi pár metrů před vorem loví a navzájem se nahánějí. Horší bylo, když se mezi ně začala plést slípka zelenonohá. Vždycky všechny chřástaly bezpečně odehnala :-) Bohužel se mi nepovedlo vyfotit oba druhy chřástalů na jedné fotce, i když jsem se o to snažil. Na druhé straně, kdyby mi někdo před týdnem řekl, že si budu užívat focení chřástalů z bezprostřední blízkosti, byl bych štěstím bez sebe .-)

Ještě pár postřehů k chování těchto miloučkých ptáčků. Chřástali se ani na chvilku nezastaví, neustále shánějí něco do zobáku a to mi při focení dělalo největší problém. Obecně se dá říct, že chřástali malí jsou daleko méně plašší a mít lepší techniku, která by zvládala lépe slabé světlo, dali by se nafotit naprosto úžasně. Chřástal vodní naproti tomu reaguje daleko víc nervozně, i při malých podnětech se zabíhal schovat do rákosin, ale celkem brzo se vracel, aby se dál obezřetně věnoval shánění potravy. 

No nebudu to moc okecávat, snažil jsem se maximálně využít šanci, kterou mi lokalita nabidla. Jak jsem si poradil, to už budete moci posoudit sami. Protože se nijak nebudu hamovat a zahltím vás fotkama na které jsem se škaredě nadřel! :-)

Chřástal malý v ohni ranních paprsků...

A fotečka na které bych chtěl dokumentovat, jak moc jsem se s chřástalem skamarádil. Prakticky nulový ořez na 70mm ohnisku.. Mohl jsem si ho snad i pohladit...

A klasická atlasovečka...

A jedno skoromakro s úlovkem :-)

Musím říct, že o tom, že si nafotím chřástala vodního jsem přemýšlel od té chvíle, co jsem svůj nádherný fotovorokryt vybudoval. Párkrát jsem ho zahlédl, ale nikdy to nebylo na focení. Je to typicky rákosní druh, kterého jde sice hodně slyšet, ale jen málokdy vidět. V tomto se ukazuje fotovor jako úžasný výmysl. Ze břehu vidíme z rybníků jen kus hladiny a hustý rákosový porost. Z voru člověk vidí co všechno se děje v místech, kde voda vstupuje do houštin rákosu. A že je tam panečku živo!!

Vychází z džungle...