Chřástalman v akci :-)

30.03.2014 18:31

 

Dovolil jsem si sám sebe nazvati Chřástalmanem a hned to vysvětlím. V loňském roce se na mě usmálo štěstí a povedlo se mi nafotit chřástala malého a chřástala vodního. Letos ještě sezona ani pořádně nezačala a já jsem na jedné lokalitce číhal na volavky. Ležím si takhle na dně vypuštěného rybníka a moje fotografické plány citelně narušuje hustá mlha, kterou ranní paprsky zatím nedokážou rozpustit. Když tu vidím pohyb v rákosí. Koukám skrz mlhu a vidím, že si tam v rákosu špacíruje chřástal. Říkám si supr, chřástal vodní, ještě aby na chvilku postál v nějaké mezírce. Po chvilce se vrací zpět a opravdu se mi na chvilku vynořil v celé kráse. A já poznávám svůj omyl. Je to chřástal kropenatý!

I když podmínky na focení nejsou ideální a čas 1/80 o tom vypovídá, dvě fotky jsem vybral. Čekal jsem na toho rákosního skřeta ještě asi hodinu, ale už se neobjevil. Dnes ráno jsem vyrazil znovu a naivně jsem si myslel, že chřástal tam na mě bude čekat. Nečekal, ale to už bych chtěl asi opravdu příliš! Takže dvě dokumentačky dalšího chřástalího druhu, který se mi podařilo zvěčnit. Tak ještě chřástal nejmenší a bude to pohromadě :-)

A ještě druhý profil...

Po dnešním neůspěšném čekání na chřástala jsem ještě přejel k fotovoru. Ještě to na lokalitě nijak zvlášt nežije, ale protože jsem tam byl letos plavčit už potřetí, pár foteček jsem nashromáždil. Je to jen takové aby se neřeklo, ale tak jaro začíná a věřím, že příště už to bude zase o něco veselejší!

Jedna náladovka lysky černé v ranních paprscích...

 Láska husiček v přímém protisvětle...

Pan labuťák...

Slípka zelenonohá byla příliš blízko jak u pozadí, tak i u fotografa...

Tak to by bylo vše, co se mi zatím povedlo. Ale plány jsou veliké, tak snad se aspoň z části podaří je naplnit!