Fotozápisník posledních dní...

15.06.2014 17:48

Od doby, co jsem vložil poslední článek uplynul nějaký čas a mě se podařilo něco vidět, něco málo nafotit a nastal čas, se o své fotoůlovky podělit! No nejdřív se podělím spíše o jeden špatný zážitek. Munulý týden jsem dohrčel na biku k rybníkům. Na svém maličkém plácku asi metr na metr, vyšlapaným v pralese kopřiv a rákosí, jsem na sebe hodil tepláky a terén triko, abych mohl úzkým chodníčkem kopřiv vyšších jako já dojít na místo, kde mívám skryté prsačky. Vždycky je pořádně zamaskuju, ale nikdy by mě ani ve snu nenapadlo, že by se do těchto míst zatoulal někdo, kdo není ornitolog či fotograf. Jaké bylo moje překvapení, když prsačky nebyly na svém místě. Co nebyly na svém místě, oni nebyly nikde. K čemu komu budou smradlavé 30x lepené prsačky netuším, ale každopádně se asi někomu hodily! 

Váhal jsem co teď, když už jsem v tom vedru jel tu štreku a nakonec se rozhodl, že to zkusím jen v teplákách, tričku a neoprenových ponožkách. No nebudu to nějak rozebírat, voda sice byla i s bahýnkem vyhřátá, ale kleknout si do toho se mi moc nechtělo. Tak ale přežil jsem a budu muset holt pořešit prsačky nové, protože bez nich je to vážně na ... houby!

Ale teď už nějaké fota. Radost mi dělají velice plaché čírky modré, které se občas ukáží. Jenže chtělo by to o nějaký ten metr blíž, aby to bylo ono. Tak spíše takové náladovečky...

Okolo krytu mi proplula i husice liščí, bohužel bylo ještě ostřejší sluníčko a na bílé barvě husice je to znát!

Nemohl jsem vynechat ani konipásky, kteří mi běžně sedávají na střeše krytu a prozpěvují svou jednoduchou písničku.

Rodinka březńaček už mě vzala trochu na milost a občas mi dá i šanci na fotečku...

Také kopřivky občas zahlédnu, ale jako všichni  vrubozobí jsou velice plaché!

Na rybníčku se zdržuje i skupinka lžičáků pestrých, kteří už přepeřují do letního šatu. Jak jde vidět na fotkách, jeden už je v přepeřování podstatně dál.

Taky mladý racek chechtavý mi krátil chvíle ve fotovoru...

Strnada rákosního jsem přivábil na nahrávku, světlo je ostřejší, ale je to velký fešák!

Poslední fotečka je ještě z doby, kdy na třešni byly nějaké třešně :-)