Větrné odpoledne...

24.05.2014 12:35

Tak, před chvilkou jsem si vymazal celý pracně rozepsaný článek a protože za chvíli začíná hokej, vezmu to letem světem. A jsem to měl tak krásně napsaný! Kdyby někdo náhodou pochyboval, mezi mých cca 49 předností patří i veliká skromnost!! Poslední dny byly buďto ve znamení deštivé a zatažené oblohy, kterou později vystřídalo sice slunečné, ale velice větrné počasí. I tak mi to nedalo a vyrazil jsem do krytu. Ale překonat těch cca 17 kiláků v protivětru to byl záhul, to vám povím.

Jenže co by člověk neudělal pro ukojení své vášně. A mě ty chvíle strávené trpělivým čekáním v krytu na to, až se naskytne možnost něco vyfotit neskutečně nabíjejí. Samozřejmě to není jen o nějakém nečinném lelkování. I když zrovna není co fotit, je se určitě aspoń na co dívat. Chvíle si krátím pozorováním lovících rybáků, územními boji lysek, nebo jen proletujících všemožných druhů. Fantazie v těchto chvílích pracuje naplno. Vždycky úplně vidím jak se mi tam producíruje nějaký z vysněných druhů a já pálím jednu lepší fotku jako druhou. Pro někoho možná maličko infantilní, ale to já jsem, takže s tím nemám problém :-)

Okolo krytu mi loví potápka malá. Ale je to hodně rychlá potvůrka, která se vždycky vynoří jen na chvilku a hned zase mizí pod hladinou...

 

V tom koutkem oka zahlédnu nějakého drobečka, proplétajícho se rákosovou džunglí. Opatrně na něj namířím objektiv a mám jasno. Doslova se na mě přišel podívat rákosník proužkovaný...

Poměrně daleko proplouvá potápka roháč. Fotka je výřez, ale ještě jsem ho nefotil...

Stejný problém mám i s kopřivkou obecnou.

Opodál se sluní kačer kachny divoké. Je to velký parádník a v odpoledním slunci se leskne jak ....

Radost mi udělala volavka popelavá. Je to velmi plachý tvor a moc často jsem ji  do hledáčku nedostal. Při pohledu na její jako dýka ostrý zobák jemi jasné, že bych nechtěl být rybka v jejím dosahu!

No a abych pořád nevalil jen ty vodní druhy. Včera jsem se byl i v tom vedru projít a narazil na bažantí pár. Světlo bylo ostré a bažanti velmi ostražití. Po kolenou jsem se snažil přiblížit, ale uplně se to nepodařilo. Tak ale kdyby se podařilo vždycky všechno, to by byla veliká nuda!