Když zrají třešně...

01.06.2014 12:01

V posledních dnech je počasí jako na houpačce. Často prší, občas zasvítí sluníčko, prostě takový květnový apríl jak vyšitý. Přesto jsem si našel i v tyto dny čas na focení. Hlavně jsem ale našel místečko, kde se dá fotit vícero druhů ptáků a ani to nemám daleko. Respektive cca dvě minutky na kole z domu. Na školní zahradě máme malou třešeń, která je právě v tyto dny obsypaná zralými plody. Třešně svítící do daleka, neomylně lákají ptačí loupežníky! Strávil jsem tam všehovšudy hodinku focení a viděl hodovat nějakých sedm druhů. Ovšem není to bez chybičky. Fotit se dá jen brzo ráno a pak asi hodinu odpoledne. To mají na svědomí světelné podmínky, kdy je strom většinou v přímém protisvětle, nebo naopak ve stínu a i ty chvíle kdy tam světlo je, svítí z boku. 

Přesto pokud máte někde v okolí třešeň s dozrávajícími plody, určitě se na ni zaměřte. Jistě přiláká spoustu strávníků a je tam šrumec skoro jako v zimě na krmítku! Pár fotek, které jsem u třešně nafotil přidávám. Pokud ještě než bude celá ozobaná zasvítí sluníčko, určitě k ní ještě vyrazím!

Radost mi udělal pár pěnic černohlavých. Saměček se pyšní černou čepičkou, zatím co samičky mají čepičku hnědé barvy, stejně jako mladí samečci.

Létají také vrabci obou druhů. Snažil jsem se vyfotit hlavně vrabce domácí, polních mívám dost v zimě na krmítku. Ono je to na ty menší ptáčky celkem daleko,  chtělo by to tak o metr blíž, ale to podmínky nedovolují. Tak přidám párek domácích vrabců, u kterých je narozdíl od vrabců polních patrný pohlavní domorfismus.

Na třešních nechybí ani partička kosů, ale ti jsou neskutečně opatrní a při každém pohybu objektivu splašeně odlétají. Nepovedla se mi žádná fotka tak, jak jsem si ji představoval, ale třeba se ještě podaří...

To jsou jediní opeřenci, které jsem  vyfotil. Ovšem více druhů jsem měl možnost na třešni pozorovat. Ať je tedy výčet úplný. Dále se na třešních přiživují špačci, sýkora koňadra, budníček menší, strakapoud velký, vrabci polní a jednou se zastavila i sojka.

Posledním druhem který jsem fotil, ovšem už ne na třešni byl mlynařík dlouhoocasý. Přidám fotku mladého a dospělého, který má celou bílou hlavičku. U nás můžete zastihnou jak tyto bílé jedince, kteří náleží k podruhu mlynařík dlouhoocasý severoevropský, tak jedince s výrazným tmavým pruhem na hlavě, jež náleží k poddruhu mlynařík dlouhoocasý středoevropský.