Království bahna a rákosové džungle...

02.09.2012 20:00

 

V posledních dnech své dovolené jsem se konečně dokopal k nějaké akci a vybudoval si kryt na focení vodních ptáků u jednoho mělkého rybníka. Předesílám jen, že fotky bekasin a vodoušů z předchozých článků, jsou rovněž odtamtud. Dlouho jsem si s tou myšlenkou pohrával a dlouho zejména díky mojí lenosti :-) , zůstávalo pouze u myšlenky. Nakonec jsem vyrazil, kryt během hodinky vybudoval a ještě týž den zhotovil svoje nejlepší fotky. Jak jednoduché, jenom to chtělo se zvednout a dát se do toho!

Dlouho jsem zvažoval kam kryt umístit,aby se tam jednak dalo fotit se sluncem v zádech a hlavně taky, aby bylo co fotit. Nakonec zvítězila varianta odpoledního a večerního focení. To hlavně proto, že teď můžu fotit i přes týden po práci a nejsem odkázaný pouze na víkendy. Kryt je to velmi jednoduchý, ale zatím svůj účel plní nad plán! Takže nadešel čas, se se svými úlovky opět podělit...

Nejdříve fotka krytu z dálky, pro představu, jako to asi vypadá. Kolečko zobrazuje místo, odkud mám vystrčený objektiv.

Nejhojnější jsou v této době na bahnech konipasi bílí. Desítky jich na bahně loví mušky a koupou se v mělké vodě. Moc jsem jich nenafotil, ale 

aleněco přece jen...

Teď, když voda poklesla, létají sem za potravou i kulíci říční....

Občas přiletí na koupel, či pro něco k snědku i špačci obecní.

Velkou radost mi udělala dvojice vodoušů tmavých. Jsou větší než nejhojnější vodouši bahenní a velmi fotogeničtí!

Okolo často prochází plaché slípky zelenonohé, je dost obtížné je vyfotit, protože jsou neustále v pohybu!

Zavítal i jespák bojovný. Bohužel se mi ho podařilo odfotit spíše dokumentačně.

Volavky popelavé jsou neskutečně plaché! Prvních pár dní místo pře krytem ignorovaly úplně, ale postupem času, se přece jen osmělily!

Druhým z jespáků, který se mi ukázal, byl jespák obecný. Nemůžu si pomoct, ale tihle na první pohled nenápadní ptáčci, mají  nádherné zbarvení!

Posledním druhem, kterého vám dnes představím je pisík obecný. Krásný bahňák, kterého vídávám posedávat před krytem na větvích a pařezech....