Tam kde se snoubí krása s elegancí....

06.08.2013 10:16

Opravdu nebudu psát reportáž z modní přehlídky, jak by to mohlo možná podle názvu vypadat :) Krásné nejsou jen ženy (i když některé velmi), ale krásný je i bahňák s trefným českým názvem Pisila čáponohá. Tento u nás velmi vzácně se vyskytující druh patří mezi nejelagantnější ptáky vůbec! U nás prakticky nehnízdí, proto letošní úspěšné hnízdění minimálně dvou párů na Hodonínsku, udělalo radost všem místním orntologům. Ptáci už mají dávno vzletná mláďata a loví potravu na polních loužích či mělcích rybnících. Jaké bylo moje nadšení, když přistáli i u mého krytu a nerušeně se věnovali lovu a koupání. Užíval jsem si neskutečně jejich blízkost a fotil jako o závod! Vždyť vůbec nevím, kdy se mi podaří tyto krásky s dlouhýma nohama zase vůbec vidět, ne tak ještě fotit.

Takže se dnes hodně rozšoupnu a nahrnu fotek, jako by to mělo být moje posední focení :-)

A protože mládí má zelenou, začnu několika fotkama letošních dorostenců...

Tak to bychom měli co se výrostků týká :-) Hodně jsem se snažil nafotit i nějaké akčnější fotky, ale moc jsem to nezvládal, holt budu muset potrénovat! Tak dám pár záběrů koupající se pisilky...

A přidám pár víceméně statických obrázků. Myslím že se dlouze rozepisovat o tom, jak krásný je to pták už asi nemá cenu, protože fotka je za tisíc slov!