Tváří v tvář Strnadu rákosnímu

09.05.2014 19:16

Strnad rákosní (Emberiza schoeniclus) je relativně hojným pěvcem z čeledi strnadovitých. Žije skrytým životem na březích vod porostlých rákosem. I když jsou samci ve svatebním šatu krásně zbarvení, často právě pro svůj skrytý způsob života , unikají pozornosti. Pokud však člověk pozná tohoto ptáčka po hlase, snadno se přesvědčí, že jsou opravdu ve většině rákosin, snad jen mimo nejvyšších poloh. 

Pro svůj krásný zjev a skrytý způsob života,  byl tento ptáček pro mě velkou výzvou. Obdivoval jsem na netu fotografie zpívajícího strnada na rákosu a doufal, že jednou se i mě podaří ho alespoń dokumentačně vyfotit! Jenže i když jsem se ho občas snažil nalákat na nahrávku hlasu, nikdy se mi to nepodařilo. Strnad sice na nahrávku reagoval, ovšem přeletoval z místa na místo tak rychle, že jsem byl bez šance. Když jsem naposledy seděl v krytu, uslyšel jsem známý hlas a řekl si, proč to nezkusit. Pustil jsem strnádkovi z mobilu nahrávku a čekal, jestli se chytne. Ve chvilce mi seděl na střeše krytu a zpíval jak o život :-) 

Přeletoval okolo mě a občas si sedl i na místo, kde jsem ho chtěl mít. Světlo ještě nebylo ideální, ale to už bych asi byl hoodně rozežraný. Podělím se tedy i s vámi o fotografie, které mi udělaly velikou radost. 

Jeden zpívající ...

No a už bez dluhého popisování jen pár foteček..