Vzácné setkání...

02.08.2013 20:21

Málokdy se stane, že bych věnoval článek jednomu druhu! Ale dnes se na mě usmálo štěstí a já si užil focení prakticky neviditelného rákosního skřítka Chřástala malého. Chřástalů u nás žije více druhů a všichni to jsou ptáci žijící skrytě v rákosinách, jen s vyjímkou chřástala polního,jak už vypovídá jeho druhový název. Velmi často jejich přítomnost prozradí jen hlasové projevy. Mě se párkrát povedlo pozorovat našeho nejhojnějšího Chřástala vodního. Bohužel jejich focení je většinou dílem náhody a štěstí. A to štěstí se dnes unavilo a sedlo i na... na mě :-)

Korzoval jsem ve fotovoru pomaloučku okolo rákosového porostu a pokoušel se fotit rákosníky, když moji pozornost upoutal asi jako špaček velký ptáček, který se obratně pohyboval uvnitř rákosiny. Snažil sem se jej snad dvacet minut vyfotit, ale prostě jsem ho nedokázal skrz rákosovou houštinu zaostřit. Vsadil jsem tedy vše na jednu kartu. Několik metrů ve směru postupu chřástala byla v rákosu malá proláklina. U té jsem s vorem zaparkoval a doufal, že se dostane i na focení. Najednou se zjevil jako duch. Nedal mi šanci ani odzoomovat, vyfotil jsem pár fotek a mladý pták Chřástala malého zmizel stejně rychle, jako se objevil. Přes to mi udělal obrovskou radost a já se o ní formou fotografií podělím i s vámi :-)