Zas a opět na bahnech rybníků...

08.09.2012 10:28

 

Jak už název napovídá, dnešní fotoreport se odehrává opět na bahně jednoho z mělkých rybníků. A světe div se, je to rybník, u kterého mám čirou náhodou vybudovaný svůj fotokryt. Jenže když ono se tam právě teď toho odehrává tolik, že fotím prakticky jenom tam. Navíc při právě probíhajícím tahu bahňáků jeden nikdy neví, co by se mi mohlo ukázat v hledáčku. A i když to nejsou žádné ornitologické špeky,  neodcházím s prázdnou a kromě plné karty, si odnesu i spoustu zážitků z pozorování plachých opeřenců.

Jsou sice i situace, které mě vyvádí z míry, jako například chřástal vodní, který okolo mého krytu už třikrát prošel ve vzdálenosti možná tří metrů. Jenže zkuste ho vyfotit, když vám objektiv ostří asi až od devíti :-( (metrů, ne hodin)

Jenže i tak vzniká tolik fotek, že by mi bylo líto se o ně s váma nepodělit, tak opět nějaké přidávám.

Čistící se volavka, tzv ozlomkrk :-)

Miniatura pisíka...

Jistě důležitý rozhovor dvou bekasin...

Plující samice zrzohlávky rudozobé...

Vodouš bahenní, pěkně blizoučko :-)

Konipásek chybět nesmí!

Potápka malá, je to dost výřez, ale moje první, tak aspoň tak....

Dlouhý pisíkův nos.

Zase jedna dokumentační, dvojice jaspáků malých. Tito malí trpaslíčci se mi ukázali na pár minut, než všechnu opeřenou havěť na rybníku vyplašil nádherný dospělý mořský orel. Potom už se nevrátli, takže jen taková dokumentační skorofotka, že tam opravdu byli...

A poslední je fotka bekasiny. Mám sice asi spoustu lepších, ale líbí se mi, jak je bekasinka pěkně zasazena v prostředí!